Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Av Anna-Maria - 21 februari 2011 19:29

Alla känner vi kärlek på olika sätt, & jag tror ingen kan beskriva vad ordet kärlek betyder exakt, utifrån varje individ. Men jag ska iaf försöka få ut med ord vad kärlek är för mig.

Kärlek är...

...för mig, mycket mer än en känsla. Det är smaker, dofter, tankar, ord och rörelser.

Tänk dig att...

...du känner dig lite nere och väljer därför att ta en promenad för att rensa dina tankar. Längs vägen möter du en främmande människa som ger dig ett leende när denne passerar. Helt plötsligt känner du att du också går med ett leende på läpparna, och helt obemärkt har du kanske också smittat vidare ditt leende när du passerat någon.

Tänk att en sån liten sak kan göra så stor skillnad, man känner glädje och därefter kärlek.


Vad gäller känslor av kärlek, så känner jag en enormt stor kärlek inom mig och jag har massor av kärlek att ge.

Jag ger all min kärlek till min familj, mina vänner, mina vänners familjer och alla som behöver det.

Det är en fantastisk kärleks-cirkel. Jag tror inte man kan ge kärlek om man inte själv får eller kan ta emot.

Jag har oerhört mycket kärlek kring mig och har därför också viljan att kunna föra det vidare.


I grund och botten är kanske kärlek samma sak för alla, som då man satt i skolbänken i tredjeklass och lärarna sa "det här, det är kärlek" och la ett uppslag framför en med massa hjärtan på. Vi har väl alla någongång i livet känt att kärlek enbart var hjärta?


Den dagen man upplevt att få sitt hjärta krossat, känt den största kärleken någonsin, först då tror jag att man börjar forma sin egen :"Vad är kärlek för mig?"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Maria - 10 april 2013 21:53

Vad vore ett liv utan vänskap? Jag hade inte kunnat leva utan mina vänner. Dom är en oerhört stor & viktig del i mitt liv. Vi har delat mycket skratt och även en del tårar, vi kan varandra innan och utantill. Jag måste ha världens vackraste vänner. ...

Av Anna-Maria - 10 april 2013 21:47

När jag satte mig vid köksbordet imorse för att dricka min kopp kaffe & äta mina mackor, fick jag den här känslan i magen. Den här sköna, härliga känslan. Känslan man egentligen bara vågar drömma om. Man blickar framåt och ser att allt bara blir bä...

Av Anna-Maria - 8 april 2013 19:42

Först å främst, grattis till underbara Malin som fyller 25 idag!!!! All kärlek till dig! ...

Av Anna-Maria - 1 mars 2013 13:27

Fredag, vårsolen är framme. Helt fantastiskt! Morgonen började hos tatueraren sen blev det en powerwalk i skogen, kameran var såklart med, vädret är ju underbart. Man kan ju inte låta bli att le! :) man glömmer sina bekymmer och bara njuter! Däre...

Av Anna-Maria - 19 februari 2013 17:05

Vet inte om du läser detta. Kommer troligtvis aldrig få veta. Men det är till dig. Det var aldrig meningen att du skulle betyda så mycket för mig. Det var aldrig meningen att jag skulle falla för dig, så hårt. Men det gjorde jag och det är sannin...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards