Alla inlägg under februari 2011

Av Anna-Maria - 22 februari 2011 22:17

Idag vaknade jag av att Elias stängde igen ytterdörren. Oj, vad jag sov länge!

Så det var bara att hoppa upp ur sängen och igång med kaffemaskinen, inte för att jag hade någon tid att passa, det är ju bara oerhört onödigt att sova bort större delen av dagen.

Direkt efter att morgonens kaffeintag är klart så är det till att diska efter gårdagens kvällsmat, vilket jag gör varje morgon. Sen kan man gå hemifrån med vetskapen om att man har ett rent och snyggt kök att senare komma hem till.


Frukosten åt jag framför tvn till ett nytt avsnitt av sex and the city.

Helt ärligt så blev det inte bara ett avsnitt utan närmre sju skulle jag gissa.

Under eftermiddagen drog jag mig ner mot stan för att fika med Elias, vilket var kallt men mysigt!


Senare under kvällen var det dags att köra till Ida, hon hade bjudit hem töserna på mat och cluedospel. Jag får gratulera Simone till vinsten & Malin till den delade förvirrande förlusten!

Ett stort tack till Ida, för en super härlig kväll & underbart god mat! All kärlek till dig.



Nu är jag tillbaka hemma i vårt kök och käkar vindruvor framför datorn & snart kommer även Elias hem, så jag får säga god natt till alla er som läser, då jag vill ha min fulla uppmärksamhet på honom när han kommer innanför dörren.


Hej hopp!

Av Anna-Maria - 21 februari 2011 20:07

Jag vaknade vid lite över åtta, till ljudet av djupa andetag vid mitt öra.

Jag stannade kvar en lång stund och njöt av stunden. Där låg jag i en varm famn och kände mig lycklig. Dagen kunde inte börjat bättre!

Efter att grannens alarm väckt mig ur min vakna dröm, tassade jag försiktigt upp för att inte väcka den man som sov. Kroppen vandrade automatiskt ut till köket för att starta kaffemaskinen, dumt nog har man vant kroppen till att skrika efter kaffe varje morgon.

Då Elias inte hade vaknat satte jag mig tillrätta i soffan för att se ett avsnitt av "sex and the city", man har verkligen samma sko-kärlek som de har.

Tre avsnitt senare, kom en yrvaken Elias ut från sovrummet ställde sig i dörröppningen och tittade på mig. Håret stod åt alla håll och kanter, därför sa jag "God morgon trollet!"

Han grymtade lite och gick därefter in i badrummet, efter en stund kom han ut och gick med snabba steg till hallen samtidigt som han sa "Jag kör och klipper mig, ses snart. Puss"

Innan jag hann svara så var han ute genom dörren.

Men när han sen kom hem igen, så hade han köpt frukost. Underbart! Då vi går upp varje morgon vid olika tider så äter vi väldigt sällan frukost tillsammans, därför kändes det extra glädjande att äntligen få sitta i lugn och ro tillsammans och avnjuta en god frukost.



Senare körde vi till Svedala och köpte en ny säng. Leveranstiden är 12veckor, men det är det absolut värt! Så om ca tre månader, kommer vi sova ljuvligt!


Så med andra ord har vi haft en riktig mysdag tillsammans, lovely!


    


Elias, mitt liv, min kärlek, mitt allt!

Av Anna-Maria - 21 februari 2011 19:29

Alla känner vi kärlek på olika sätt, & jag tror ingen kan beskriva vad ordet kärlek betyder exakt, utifrån varje individ. Men jag ska iaf försöka få ut med ord vad kärlek är för mig.

Kärlek är...

...för mig, mycket mer än en känsla. Det är smaker, dofter, tankar, ord och rörelser.

Tänk dig att...

...du känner dig lite nere och väljer därför att ta en promenad för att rensa dina tankar. Längs vägen möter du en främmande människa som ger dig ett leende när denne passerar. Helt plötsligt känner du att du också går med ett leende på läpparna, och helt obemärkt har du kanske också smittat vidare ditt leende när du passerat någon.

Tänk att en sån liten sak kan göra så stor skillnad, man känner glädje och därefter kärlek.


Vad gäller känslor av kärlek, så känner jag en enormt stor kärlek inom mig och jag har massor av kärlek att ge.

Jag ger all min kärlek till min familj, mina vänner, mina vänners familjer och alla som behöver det.

Det är en fantastisk kärleks-cirkel. Jag tror inte man kan ge kärlek om man inte själv får eller kan ta emot.

Jag har oerhört mycket kärlek kring mig och har därför också viljan att kunna föra det vidare.


I grund och botten är kanske kärlek samma sak för alla, som då man satt i skolbänken i tredjeklass och lärarna sa "det här, det är kärlek" och la ett uppslag framför en med massa hjärtan på. Vi har väl alla någongång i livet känt att kärlek enbart var hjärta?


Den dagen man upplevt att få sitt hjärta krossat, känt den största kärleken någonsin, först då tror jag att man börjar forma sin egen :"Vad är kärlek för mig?"

Av Anna-Maria - 17 februari 2011 17:13
Kollade runt på internet efter shabby chic inredning, för att få lite idéer. 
Hittade en helt fantastisk sida, länkar den här under.

http://ebaffiliate.e-butik.se/click/33/58/




Super fina inredningsdetaljer, vackra smycken och förvaringslådor. Där finns allt från
romantisk lantlig inredning till fantastiska böcker. Även bra priser!
Tycker absolut ni ska lägga några minuter på att gå in och njuta!

Här kommer lite bilder:

 


 


 


 


 


Gör som jag, njut.

Av Anna-Maria - 17 februari 2011 12:30

Gårdagen började med att jag vaknade av en romantisk puss på pannan, då det var dags för Elias att gå till jobbet. Efter det gick jag direkt upp och startade kaffemaskinen.Då jag är fast i kaffets beroende, kan jag inte starta dagen utan en kopp nybryggt kaffe!

Åter till ämnet: När kaffet var i magen & jag hade blivit människa for jag till mina föräldrar för att skvallra lite med pappsen och för att hämta mina kläder som hamnat där i flytten. När jag kom dit så möttes jag av mitt efterlängtade avi från posten, mina grejer hade kommit. Äntligen! Så det blev att fara till posten & hämta ut de, och tänka sig att det var ännu finare irl! Foto kommer vid ett senare tillfälle.

Vid 16tiden, blev jag upphämtad av mamma, hon hade äntligen bestämt sig för vilka smycken hon ville ha. När vi kom dit så pratade personalen med oss som att vi känt varandra hela livet, kanske inte så konstigt när man varit där varje dag i ca en veckas tid. När vi sen var på väg hem så överraskade mamma mig med en kjol jag ville ha, hon är så snäll! Så ett leende på läpparna hade vi båda efter den timmen.

Vid 18 körde jag till Tommarp, där Simone var barnvakt till sin systers dotter.

När jag kom dit så serverades det revben och pommes. Gott!

Till efterrätt blev det marängsviss, då Milla åt rätt många maränger undrar jag om Lotta hade så lätt att få henne att somna sen!? Men Lotta: Jag & Simone försökte få henne att äta banan, men hon vägrade! :)



Här kommer ett foto på Mys-Simone & mys-Milla <3


Av Anna-Maria - 17 februari 2011 12:18

Än sålänge är dagen bara ung, så just nu innehåller magen enbart en kanna kaffe.

Jag kan istället berätta vad jag har tänkt att äta idag.

Nu till lunch blir det en mumsig sallad och en knäckemacka, sen kommer Elias hem vid 18 och då blir det att laga kvällsmat tillsammans, vad det blir har vi dock inte bestämt. Gissar på att dagen avslutas framför tvn med en stor skål popcorn, mums!  

Av Anna-Maria - 16 februari 2011 10:36

Skulle jag försöka beskriva i ord vad mina föräldrar betyder för mig så hade jag suttit här resten av året, med sår på fingertopparna.

Så i korta drag:

Mina föräldrar är sådana föräldrar som alla barn borde ha, de är fyllda med glädje, värme & oerhört mycket kärlek!

Under hela min uppväxt har de alltid funnits och ställt upp för mig, även fast jag inte alltid förtjänat det. & alltid har de satt mig och mina två syskon i första rum.

Ingenting i världen betyder mer för de än deras tre barn!

Även om alla barnen nu har "flugit" ut ur hemmet så kommer våra föräldrars hem alltid att vara vårat hem också. Dit är man alltid välkommen & direkt när man sätter sin fot i huset så fylls man av kärlek och värmande ord.

Det är underbart att få komma dit och få vara "barn" på nytt, slippa laga mat & tvätta, glömma alla måsten. Bara få vara och bli omhändertagen, om så bara för en liten stund.


Mina föräldrar betyder oerhört mycket för mig, utan de hade jag inte varit den jag är idag. Så tack för att ni finns och förgyller mina dagar, med glädje & kärlek!

Älskar er nu & föralltid!

Av Anna-Maria - 16 februari 2011 10:27

Nu har man äntligen fått i sig dagens första kaffe, så snart är man människa igen.


Boken blev aldrig utläst igår kväll, somnade mitt i sista kapitlet, så jag får göra ett nytt försök ikväll.


Efter att jag flyttat ut från min gamla lägenhet & in till Elias så hamnade mina saker lite överallt, eftersom att allt inte fick plats i det nya hemmet.

Så idag återstår att leta rätt på ALLA mina kläder (börjar bli trött på att enbart ha fyra olika outfits att välja på.)

Låt jakten börja! Kommer med updates senare under dagen.


Ha en fin dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards